18 mars 2011

Hjässans pysselmaterial

När man gått igenom pysselfaser stickers, pärlor, band och snören, ramar, scrapbooking, receptpärmar, och målat glas, m.m, så passar det ju bra att gå över till ett material som, om man är lyckligt lottad med det, finns tillgängligt och redo för att pysslas med. The hair.

Sedan drygt ett år tillbaka har jag hållt på och prova frisyrer hit och dit. Flätor inbakade, ut-och-inbakade, oinbakade, pippilotter, hästsvansar och nu diverse frisyrer som man kan skapa med hårnålar. Ett trevligt 5 till 10-minuters pyssel var morgon.
Det är egentligen inte så svårt när man fått in rutinen. Som alla med ögon kan se så är jag närmast kass på att gömma hårnålarna men så är det. Working on it, kan man säga.

Ta bara en lock med hår och snurra runt fingret, sätt fast med en hårnål och vips, så har du en liten snurra. Jag som är smått beroende öser på med så många jag har nålar för och sedan får man bara hoppas att det håller. I den rådande väderleken kan jag påpeka att hållbarheten inte är fullt så bra som en vindstilla dag... Japp. Jag amatören ger lite tips.

1 kommentar: