8 mars 2011

New York, om du är hungrig..

Ursäkta suddigheten.
Om du nu planerar att sticka till The Big Apple så måste jag rekommendera några restauranger. Inte för att jag är ett proffs på allt sådant här, men jag vet vad jag gillar och inte gillar.
Nu återstår massvis med ställen, men bl.a. Balthazar vid Soho-området var mycket bra och Johnny's i Chelsea var en upplevelse med amerikansk stil. Jag har aldrig sett någon laga mat så snabbt.

Ovan är en bild från Bubba Gump's Shrimp c/o. Vid Times Square finns en sådan, och det är så bra. Trevligt, god mat, centralt och trevlig miljö. Lite båthusaktikgt med underbar Speckled Strawberry Lemonade och hamburgare. Rekommenderas starkt!
Blev så bortskämd och fick gå på The Boathouse i Central Park. Mums mums! Fint beläget och trevlig miljö. God lemonad!
Very good, I tell you!

2 kommentarer:

  1. åh, det ser riktigt härligt ut... varmare än här! hoppas du haft det underbart:-)
    Vi ses väl på lördag??

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har du något bra tips om musikal i New York?
    Åker dit i sommar med min 16 åriga dotter.
    Anna-Karin i Halmstad

    SvaraRadera