15 mars 2011

Ssccchhhlager... Och en lista!

För länge, länge sedan... (Näh, lördags egentligen) ...var jag iväg och letade efter ett par nya byxor. Jag hittade ett par nya byxor. Låter det kul? Jag måste säga att något av det värsta som finns är att köpa byxor. Prova hit och dit. Väldigt energikrävande! Men nu fixades byxorna och de ligger så gott och sover i min garderob.

Jag träffade sedan Dessi som svängde förbi och vi traskade runt i en matbutik (och köpte inte kexchoklad) och poserade på olika platser. Jag måste säga att matbutiken är en av de roligare fotoplatserna. Massor med varor att vifta med.
Imponerande stor köttmängd.

Efter att vi hade haft vårt lilla roliga så blev det en hemfärd och mer fotande på diverse platser. Ibland ser man liksom bara saker och känner för stunden att det är värt att bevara med ett foto. Det kan vara den tråkigaste saken som plötsligt glänser i solljuset eller den roligaste saken som ser så tradig ut att man vill fånga ögonblicket. Men sedan rensar jag...

Och eftersom att det var lördag och öven finalkvällen för den alltid lika kassa (nuförtiden) Melodifestivalen så kom Jojjo och Linda över och så såg vi alla fyra på bidragen och röstningen. Jag kan avslöja att jag inte sett ett helt avsnitt tills denna och att flera låtar faktiskt var sämre än jag förväntat! Illa..

Vi hade en egen liten betygsättning och den enda låten som åkte på totalt betyg noll av mig (för musiken och kläder) var ingen mindre än vinnarlåten. Jisses! Så dålig så det är så att man nästan skäms (men ändå inte, för jag gillar den ju inte).
Jag röstade (!!!) på den jag röstade på i Idol, Daniel "The Moniker" (öknamnet) Kalsson. "Oh My God". Jajamensan, så blev det. Bäst i tävlingen iallafall. Kom trea. Nästaaan, nästan en förstaplats...

DE 3 BÄSTA SCHLAGERLÅTARNA GENOM TIDERNA:
(endast vinnarlåtar inräknade, inte kan man räkna alla 1000 0000 låtar...)

1. E dé det här du kallar kärlek (1986)
Lasse Holm & Monica Thörnell. Vilken skojig musikvideo säger jag bara. Så skruvad. Så ska det vara!

2. När vindarna viskar mitt namn (2000)
Roger Pontare i töntigt framträdande men med en pampig låt. Inte direkt bra, men ändå lite.

3. Det börjar verka kärlek, banne mig (1968)
Claes-Göran Hederström. Det svänger ju! 

Plus det alltid lika lustiga klippet när Lill Lindfors tappar kjolen. Det är ju så roligt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar