15 oktober 2010

Att slå in en present snyggt


Att slå in en present är enligt mig viktigt. Om det skulle vara så olyckligt att innehållet inte blir en succé kan man alltid ha avancerat med en tjusig inslagning. Vem tycker inte om det? Kanske typ träden som blivit pappret (nu skäms jag lite), all olja som blivit presentsnöre och som kunde ha blivit sparad mer, m.m.

Något som alltid går hem är att ha silkespapper i kartongen. Tjusigt värre säger jag. Mindre glamoröst är att jag ofta sparar allt silkespapper jag får i presenter så att jag kan använda det senare, för det är ju inte gratis och annars slängs det ju bara. Jag är bara praktisk av mig helt enkelt.
Jag gjorde sådana här solfjäderliknande kreationer som jag tejpade på, allt i rött inslagningspapper. Även lite guldgult snöre drogs runt och jag skrev lite svängigt och snyggt med guldig penna. Det hela fick en lite kinesisk känsla på något sätt. Jag blev mycket nöjd.

1 kommentar: