15 oktober 2010

Jamen ser man på


Lookin' good? Tjovisst... Den där röda saker satt inte bra på mig kan jag säga dig.

Jag tog en sväng mot finare fototrakter innan jag skulle för att möta Jojjo och hitta en present till fröken A som fyllt år och ska ha lite fest. Jag hann inte fota fina vatten/höstlöv/eftermiddagsljus-bilder men mötte Johanna som var ute och gick med hunden. Trevligt trevligt.


Tog en kort titt på kokböcker i en butik innan Jojsi kom. Jag tror att om jag hade pengar att köpa böcker för jämnan och hade en fin bokhylla så skulle den vara fylld med böcker om hur man bakar och lagar söta bakverk.

Vi letade och letade tills vi nästan gav upp. Orken försvann, vi var som döende djur på savannen.
Då provade vi lite kläder och energin uppenbarade sig i form av en störtlöjlig röd blåsa som jag inte för allt i världen skulle köpa. Jojjo provade ett silvergrått linne med kass passform. Det blev en del härliga bilder.


Till slut hittade vi vad vi sökte efter och pallrade oss hem. Och du kan inte gissa vad som came out of the sky (bra låt med Creedence). SNÖ! Jag var väl mindre entusiastisk kan man väl uttrycka det. Till jul, ja då det kan det få komma en halvmeter eller så, men inte nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar