24 oktober 2010

Innemysarhelg


I lördags blev det även en sväng till stan med mor och syster. Hittade mig en mysig, blå halsduk och så tog vi en fika i Kulturhuset till min systers stora pinsamhet, hon tycktes vilja fly fältet så att ingen skulle se henne där. Haha..

Har sträckläst inne i hörnet i mitt rum med mjuka kuddar i ryggen, täcket upp till hakan, en liten mysig läslampa bredvid mig och "Harry Potter and the Order of the Phoenix" i händerna. Tränar engelskan och värmer som sagt upp inför biopremiären. Lagom smånördigt. Läste iallafall typ 300 sidor i helgen och nu tar jag tag i "The Half Blood Prince". Jag har självklart läst alla böckerna förut, men nu läser jag om alla på engelska.
You see, I'm trying to learn proper english pronunciation and therefor I'm reading books in english. Om det där stämde till fullo kan man undra, men det lät rätt så nu får det vara.

Eftersom att jag varit en riktig bokmal är jag rätt seg. Har iallafall gått omkring i regnet för att åka kommunalt och steppat i ett torrt Chicago. Inte staden, utan dansplacet på Söder. Där är amn glad att man läst bloggar som tipsar om det stället. Riktigt trevligt. Sen måste jag ju bara lära mig swing någon gång. Vilken dröm!
.

Har segat hemma i soffan och smaskat i mig hembakta wienerbröd som jag totalt glömt dela med mig av, sett lite film och tänkt dammsuga mattan i sovrummet. Ska göra det nu så strax jag är klar. Har nu suttit och gjort powerpoint och skrivit en text till en redovisning på tisdag. Är klar vilket är en lättnad.

2 kommentarer:

  1. Åh människa, att du pallar läsa sådär! 2 sidor för mig och sedan behövs en paus!!
    Hoppas du haft det trevligt iaf, måste träffas någon dag... vad gör du på höstlovet?

    SvaraRadera
  2. höstlovet? hmm.. träffa dig :P ja vi får hitta på något :)

    SvaraRadera