29 oktober 2010

Ska man offra ett lakan?

Nu är höstlovet äntligen här. Ska bli så skönt, så skönt. Det är ju Halloween i helgen och kanske ska jag iväg på en liten fest hos några vänner. Av någon anledning har de inte lyckats bestämma var det ska bli av, så vi får ju se hur det går. Och inte har jag någon aning om vad man kan klä ut sig till med så kort varsel. Häxa är lite trisst, men inte vet jag vad man kan göra. I värsta fall slänger jag ett lakan över mig och säger 'Buuu'.

Idag var sista dagen före höstlovet och jag överraskades av att skolans kafeteria var helt uppyntad med spindelväv, skelett, mörker (hur pyntar man med det kan man ju undra) och annat Halloween-aktigt. Lite mystisk musik och täckta fönster... Plus några typer som klätt ut sig. Synd bara att jag aldrig riktigt brytt mig om denna amerikanska maskeradgrej... Jaja...

För övrigt vill jag hemskt gärna gå på Grand och se Woody Allens nyaste rulle; "Du kommer att möta en lång mörk främling"(affischen ovan).
Längsta titeln (nej, "Engelsmannen som gick upp för en kulle men kom ned för ett berg" tar nog priset) men jag hoppas att filmen är bra. Herr Allen gör ju lite kul filmer, vad jag hittills sett. Blandat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar