27 oktober 2010

Misslyckade mazariner

Idag var det nästan en fullt ledig dag. Morgonfilm, haha. "Stage Door" med Katharine Hepburn och Ginger Rogers. Den var inte riktigt som jag förväntat mig, lite mer deppig och syrlig.

Efter en kort sväng med skolfoto provade jag att baka mazariner och efter några vändor tur och retur till matbutiken hade jag alla ingredienserna.

Till en början gick allt som smort, men så blev degen för smulig. Jag följde receptet till punkt och pricka men icke, det blev en smulig hög.
Jag fortsatte iallafall för man vet ju inte om det kanske ska vara så. Inte har jag gjort dessa förut. Men det fortsatte lite skakigt. Mandelmassesmeten smakade gott, men ack så rinnig.

Medan allt till slut stod och kallnade passade jag på att diska. Ingen rolig syssla, men det blev ett helt berg med mått, skedar, kastruller osv. som stod där och glodde på mig. Så det blev till att diska. Man måste ibland göra lite tråkigare saker.

Så här såg de sedan ut när de var klara. Konsistensen var katastrofal, men smaken god. Men man måste misslyckas (ett inte fullt lyckas iallafall) för att lära sig rätt. Nästa gång blir det väk succé, hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar