21 oktober 2010

Vilket fint ljus!

Om jag bara hade haft kameran med mig idag hade jag kunnat ta så fina foton efter skolan. Solen lyste så höstigt klar och varm med luften var kylig som is. Den mixen ger ofta riktigt snygga bilder men icke var kamera med icke.

Tog några få kort hemma men det var ju inte samma grej. Dels för att det är nästintill omöjligt att ta vettiga kort om man själv är med, dels för att jag ville ha bilder av löv som speglas i vatten med varma solstrålar som sipprar fram...

Det skulle vara väldigt praktiskt med en klon av sig själv som man kunde använda vid fotografering. Då skulle det allt bli bättre bilder. Nu vacklar armen och bilderna blir lite smått småfula. Sen kan man ju diskutera om jag gör mig så bra på bild. Jaja, ingen negativitet här.

Dagen har förflutit normalt. Inget speciellt att påpeka direkt. Vad kan man säga?
Det är ju inte längre september, den fina höstmånaden, men man kan ändå njuta av Nisse Hellbergs och Per Gessles braiga låt "September Girl". Hela skivan med "The Lonely Boys" är ju egentligen väldigt bra. Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar