14 oktober 2010

Tar en titt i brevlådan



Idag när jag kom hem idag var det en hel hög med rolig post som väntade. Cinema låg inplastad och reda att läsas även om det för denna gång inte var alltför mycket som jag skrek ut av glädje för.

Roligare var att vår Londonbok kommit. Man kan ju sätta ihop fotoböcker hos olika framkallningsfirmor, så jag knåpade ihop en om resan till London tidigare i år. Det var verkligen en toppenresa. Jag blev lite kär i staden måste jag säga. I will return!

Sist men inte minst bland fönsterkuvert och reklam låg ett brev från farfar. Det var så trevligt så. Brev är verkligen bland det som gör mig mest glad. Att titta i brevlådan och se ett litet kuvert med ens adress på. Så öppnar man snabbt och läsar brevet, ibland flera gånger om jag inte har annat för mig. Brev, långsamt men miljoner gånger roligare än ett mail. Dock är mail mer effektivt, så man kan väl säga att brev blir mer en grej jag skriver om det inte är någon brådska.
Högt betyg på denna film som jag såg på bio för inte så länge sedan. Nästan direkt ut på dvd, så synd för det var en riktigt bra film. Jag har skrivit en recension tidigare, men orkar inte skriva om den.

För övrigt så måste jag säga att det är lite svårt att ta farväl av den gamla bloggen. Men kände att efter dryga tre år var det dags för lite nytt. Man måste vänja sig, så är det med mycket. Nya skor, till exempel. Jag hade väldigt svårt att hitta något som var bättre än de enkla gympaskorna jag traskar runt i var dag, men innan jag köpte dem tyckte jag bättre om de jag hade innan.

Jag är lite konservativ inom prylbyten helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar