1 november 2010

En dag med Dessi


I lördags var det helg (bra att veta) och jag for in till stan och träffade Dessi. Kändes som en evighet sen sist. Vi försökte bland annat komma på vettiga utklädnader för Halloweenfester men när jag senare åkte hemåt igen hade vi inte kommit någonvart på det planet.
Det var en hemskt lång kö till Butterick's på Drottninggatan. Jag råkade slänga ur mig ogenomtänkta tankar och sen smet vi vidare.

Dessi läser mandarin men försöket att få fram meningar ur denna lilla broschyr gick väl sådär...

Det var en cykeltävling i Kungsträdgården som vi stannade och såg på lite granna.  Massor av plastband, en hög med sand och snabba cyklister fanns på plats. Tog ett kort på den manlige vinnaren, men så roligt var inte fotot så jag raderade det.
Desto roligare var att det fanns en misslyckad isbana redan nu vid vinterisbanan. Vi försökte oss på lite glidande på den snöiga isen (?) men den var mest blöt eller o-hal. Det fanns dock spår av skridskor, så alltså hade någon stackare försökt sig på att åka.
Senare åkte jag hem efter att vi åt varsin liten korv vid det ruschiga övergångsstället vid Sergels Torg/Drottningg. En trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar