30 januari 2011

Förberedelser för fest

Jag tajmade in Tilda perfekt när jag kom tidigt före festen igår. Vi blåste ballonger och jag pratade i telefonen.
Som middag/tårta skulle vi fixa en finfin pannkakstårta, något jag faktiskt aldrig har ätit förr. Här steker Tilda på.
Jag skulle lägga pannkakorna på hög, men de var i olika storlekar så efter ett tag började den fara åt alla håll och kanter. Pannkaka, sylt, pannkaka, grädde, pannkaka, sylt... Låter så oerhört och utomordentligt simpelt och trist, men det var okej. Sedan dekorerade vi med jordgubbar och Linda som kom senare hjälpte till med ljusen.
Köksmästarinnorna.

Sedan började det bli dags att fixa det sista, för Dessi skulle snart komma. Hon fyllde år nu i veckan och självklart ska det firas. Jag, Linda och Anna gömde oss bakom soffan och väntade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar