19 januari 2011

Två hostiga typer på stan

Jag satt med en läkerol-ask i högsta hugg under hela förmiddagen under en drös lektioner. Host. Sedan smet jag snabbt iväg till Hötorget för att möta Anna och äta lunch.
Se så glad hon var över att se mig. Eller, ja. Hon kollade i en tidning. Jag hade hämtat senaste tidningen från SF där de fått upp fler fina affisher för "Tangled" som jag så längtar efter.

Jag var hungrig som en varg och vi traskade en bit för att luncha. Så proffsigt det låter. På vägen såg jag faktiskt en massa restauranger fyllda med kostymnissar som dock tagit av kavajen och åt lunch i grupper om tio med skjortor och Dagens lunch-rätter på borden.
Mums.
Jag ser faktiskt rätt mycket ut som en kostymnisse jag med. Ska inte uttala mig mer.

Vi gick runt och småhostade utan att egentligen hosta. Inte jag iallafall. Stackars Anna. Eftersom att jag vill hålla koll på plånboken så hade jag min budget på tre kronor efter lunchen. Vilken höjdarplan! Anna shoppade som en tokig och det blev gem, pärmar och annat skoj.
 Min knivskarpa gissning är att alla inte direkt finner gem och pärmar som det mest skojiga.

Nu sitter jag här hemma och ser på "Halv åtta hos mig". Mycket, mycket, mycket bättre än brittiska "Come dine with me". Men utan Helge Skoog; nada. Det är ett så trevligt och kul program. Förgyller vardagen!

2 kommentarer:

  1. Haha var du tvungen att ta en sån sjuk bild på mig?! xP
    Och jag shoppade väl inte så mycket! Allt va iaf på rea xD

    Haha,aaa Helge Skoog är rolig! Kollade på Parlamentet igår, hihi!

    SvaraRadera
  2. Sjuk bild? Du är ju jättesöt! Inget fel med närbilder ;)

    SvaraRadera