17 januari 2011

Nu har jag tröttnat...

Jag satt och kollade lite foton från mindre slaskiga tider och när jag såg dessa drömlika strandfoton jag tog blev jag plötsligt helt otroligt trött på att halka runt på smutsig slask-is som täcker varje kvadratcentimeter av marken.
Det brukar inte vara så att jag blir trött på vintertider, om det inte slaskar. Men nu gör det det och det går mig på nerverna. Man kan inte promenera ute på kvällarna eftersom att maxhastigheten blir 1 km/århundrade om man inte har superdubbar på kängorna. Det droppar från alla tak och den tidigare vita snön är svart och grå. Det blir till att drömma om trevligare tider.
För att vara positiv:
Jag behöver inte svettas i solen.
Jag behöver inte ha solglasögon i solen (men egentligen är det inte så farligt).
Jag spenderar inte pengar på glass.
Jag behöver inte sanda ned mig på stranden efter ett dopp i havet.
Jag behöver inte förbruka en massa solkräm.

Men ändå, det är bättre än det här. Korta väderperioder som dessa får en att verkligen uppskatta dagarna då man inte behöver ta på jackor, mössor, vantar, sockor, kängor, m.m., när man ska ut genom dörren.

Look on the bright side.

1 kommentar: