22 januari 2011

Lördagslångsam

Lördag. Man får sova hur länge man vill och man får vara uppe så länge man vill. Idag var det dock lite annorlunda då jag var "uppe med tuppen" för att fara iväg till skolan. Kompensationen blir en ledig måndag, inget jag klagar på.
Så på morgonen gjordes amerikanska pannkakor som smakade hur gott som helst. Jag undvek dock det klassiska tillbehöret lönnsirap och hade bär till. Att steka pannkakor med blåbär eller hallon blir superbt så det gjordes.
Receptet finns i Brunchboken från Expressen. Prima.

Så sedan var det lite tid i skolan som gällde, men det gick fort. Snart var jag hemma igen och traskade i vinterluften och köpte äpplen till en äppelpaj jag ska ha ikväll.
Jag har kommit fram till att äpplen är den bästa frukten. Mångsidig och finns i många sorter. Mättande och sött. Gott och uppfriskande. Den bästa frukten helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar