3 februari 2011

Årets första dopp...

Här kommer en kort internet-kurs i hur man gör när man ska testa på att gå genom isen och ta sig upp igen. Varning för ohyggligt ful bild på en stackars filur i vattnet.

1. Du går ut på isen tills den går sönder. Det tog en himlans lång tid innan jag hittade tillräckligt tunn is.
2. Här är en inte särskilt vacker, men ack så realistisk, bild på hur man kan reagera på att fara genom isen med så gott som inga vantar om händerna. Nu är det dags att använda sina praktiska isdubbar som är bra att ha ifall man planerar att hamna i en isvak eller så och ingen stege tycks erbjudas.
Jag kan väl säga att vattnet inte var så väldigt varmt. Inget för Thailands-längtaren.
3. Nu är du uppe och pigg och glad. Förutom halvt döda fingrar så är lidandet nu över. Iväg nu och byt om till varma kläder! 
Detta var en kul upplevelse kan jag säga, men som du kan se ovan så blir man inte alltid så bildskön om man reagerar som jag gjorde.   
Foton: Anna A. 

Rekommenderas för alla som inte är för kinkiga med kyla och som vill ha en liten kick i vardagen. Väldigt roligt och spännande. Japp, detta var skoj!

1 kommentar:

  1. Asså schisch, NEVER IN MY LIFE... du måste vara galen. Ifall jag skulle hoppa i så skulle jag hinna bli 65 innan jag skulle få upp min normala kroppstemperatur igen. Du är galen... men modig! Skulle inte ens göra det ifall min lärare skulle garantera mig ett MVG i idrott... hm, eller skulle jag?
    Iaf, Tangle?? sedan november? Känns som om du tjatat på den där filmen i halva vårat liv... hihi, men snart får du din önskan uppfylld:-)
    Och jag kanske ska åka på en sex veckors resa till Kina sommaren 2012... kanske! Hihi, och du får gärna följa med:-P
    Nu har du allt att läsa Hanna!!

    SvaraRadera