27 februari 2011

Mästerkockarna som glömmer saltet

Utöver att hinna fara förbi hos frisören, köpa diverse prylar i klädbutik och mataffär och hinna se en film med underbart foto ("The Painted Veil", 3/5) så fick jag besök av Anna och Dessi på lördagkvällen.
Vi lagade en förträfflig lasagne, som dock hade en viss brist på salt, och sedan så såg vi på en dålig film och en bra film. Mysigt värre. Jag ska inte gå in på filmtitlarna, eller borde jag det? Varna/tipsa sina medmänniskor. Hmm...
"Push" (1/5) och "Sleeping Beauty" (3/5). Anna hade inte sett en av de prinsessigaste av de prinsessiga filmerna så det blev den som avrundning på en lugn kväll. Jag och Dessi kröp ihop i soffan när barndomens skräck, Den Onda Fen, kommer fram med gula ögon ur en slocknad eld. Usch och fy... Av nostalgiska skäl alltså.

Sedan sov Dessi över, men tydligen sov hon inte så bra för jag var av någon anledning rätt pratig i sömnen. Ovanligt, hur kan det komma sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar