3 februari 2011

Filmer i Februari

Februari får ett pressat schema. Hela fyra filmer kommer på bio i denna korta månad och jag måste se dem allihop. I mars är dock inte utbudet lika lockande, så man kanske kan låta något biobesök dröja lite. Att alla mina bekanta inte är lika måna om att gå på bio som mig blir också ett dilemma. Vi får se hur det går.

Här är iallafall de fyra filmerna varav tre har premiär nu på fredag.

4 feb. Tangled
Det tog en halv evighet innan filmen kom hit, men nu är den är. 24 nov. hade den premiär egentligen så du kan ju bara tänka dig hur jag lider i min väntan.

4 feb. Morning Glory
Dramakomedi med Harrison Ford och Rachel McAdams som troligen är lite småkul och trevlig i vinterslasket. Jag vill se denna.

4 feb. The King's Speech
Kritikerrosat med gentlemannen Firth i rollen som stammande kung. Verkar intressant, välgjort och lite underhållande på sitt vis. Jag vill se.

18 feb. True Grit
Äntligen en ny västern. Coen-bröderna har fixat en ny version av film med John Wayne och jag vill de denna. Trailern lovar rå och spännande känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar