24 februari 2011

Gospel och lite till

Häromdagen var jag iväg med Emma och Johanna för att lyssna på Sara som skulle sjunga i en gospelkör. Kul, tänkte jag, för jag har aldrig sett en sådan på riktigt.
Det för för övrigt riktigt kallt ute, så där isande kallt så det biter i kinderna.

Det har inget att göra med gospeln, men jag ville nämna det. Vädret är alltid så intressant, eller hur?
Vi möttes och stack snabbt till en liten kyrka där gospeln skulle vara. Ska jag var ärlig så brukar jag inte besöka kyrkor och det måste ha varit en smärre evighet sedan jag faktiskt var i en. Men nu blev det ett litet besök av vänskapliga skäl.

Vi letade platser bland alla tomma stolar och efter några minuter av ditt och datt kom kören igång.
Riktigt skoj faktiskt för kör är alltid lite så där extra levande, eller vad man ska säga. Jag kanske kan tycka att det blir lite väl religiöst med sångtexterna, men frånser man från den detaljen så var det ju väldigt kul att lyssna på. Sara var ju bra där hon stod och sjöng. Skojigt. Det var faktiskt en till tjej där som jag känner, men inte visste jag att hon skulle vara där och sjunga. Kul med små överraskningar.
En trevlig grej. Japp, skulle inte ha emot lite mer gospelkonserter men vi får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar