12 februari 2011

Massor av blyerts

Skiss.
Jag hamnade i lite av en period av Rapunzel-tecknande efter att ha sett filmen förra lördagen. Klicka här för recensionen.
Nu skulle jag få ett slut på det hela genom att rita en seriös bild av prinsessan och även addera den teckningen till min samling av teckningar på Disney-sessorna.
Det börjar likna något. Efter en grov skiss får detaljer komma farande och då ser det ut på detta viset. Så du vet så ritade jag medan jag kollade på en bild ur filmen. Jag kan inte riktigt alla linjer i huvudet även om jag tydligen hittills lyckats få ihop en hel drös bilder ur minnet.

Nedan här kan du se resultatet. Eller större delen av en teckningen iallafall. Det viktigaste.
Nu ska jag ta en liten paus i mitt Rapunzel-ritande så att jag inte kommer på mig själv med att vara en sådan tönt, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar