9 februari 2011

Full fart i köket

Förutom att ha babblat småkryp och framtidsplaner på engelskan så har jag gjort annat än att ge konstiga riktningsbeskrivningar så har jag varit flitig i köket som jag kan vara om jag känner för det.
Föga överraskande så vankades det chokladbiskvier som vi ska smocka i oss i skolan imorgon. Fika fika..

Jag fixade en bunt biskvier, men så blev det smörkräm över så jag fick för mig att det vore bättre att göra fler bakverk än att slänga krämen. Så, jag svängde ihop lite mördegskakor som faktiskt blev några av de allra sprödaste kakorna jag någonsin smakat. När de var nybakade alltså. Nu ligger de och lider i frysen...

Så, jag blev av med smörkrämen genom att kleta den mellan par av mördegskakor. Kanske jag säger receptet senare, vi får se. Inte för att jag tror att folk kommer att bli desperata om "hemligheten"...
Men, när jag senare doppade biskvierna i block"choklad" så blev det sådan smet över. Vad jag jag nu då? Jo, det blev rispuffsgodis. Hemska tanke.

Jag tänkte alltså fixa ca 15 biskvier, men fick även en sats dubbla kakor och lite risgodis. Visst verkar det som en mardröm att leva med mig?
Jag tog en paus och vilade i snön. (På min jacka.) (Inte ens en minut.) (Det blev lite kallt..)

2 kommentarer: