6 december 2010

Änglaspelet snurrar på

Änglaspel, nej; älgspel. Kanske inte det mest juliga, men sött som socker! Köpt uppe på Hallandsåsen nära kära Båstad på något design-ställe. Nivå 125 tror jag. Hmm... Maybe.

Idag är det måndag. Igår var det söndag. Jag for iväg till steppen och slog iväg all trötthet och annat trisst. Det är rena glädjekicken det där. Övning ger färdighet som man säger. Sedan åkte jag hem och som det brukar så blev man något mindre munter av att resa hem med SL som går i tid och otid...
Mamma hade bakat smarriga lussebullar som jag fick prova när jag till sist kom hem. Jag älskar lussebullar. Det är så gott, så gott, så gott. Speciellt om man har lite extra russin i, inte bara två. Gärna fyra, fem, sex eller t.o.m. sju. Och så härligt gula är de också, tack vare det dyra saffranet.

Pepparkakar vs. Lussebullar. Vem vinner i en godast-smak-tävling? Jag måste nog säga.. lussebullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar