11 december 2010

Cluedo-kväll

Någorlunda traditionsenligt spenderades denna fredag hos Pernilla som bjöd in till Idol-fest med roliga spelet Cluedo, god och enkel marängswiss och annat kul.

 
Fullt ös! Eller, ja typ. Banan och glass är gottigottgott, men det fattade jag ungefär i fjol.
Vi spelade hela två partier Cluedo och jag vann inte en enda gång. På något vis har jag inte rätt strategi tycks det. Dock har jag den finaste gubben; Fru Kråm. Tjusig och elegant, till skillnad från Pernillas starke Senap, haha.
Sedan blev det nostalgidans från femmans talangjakt. Det sitter än, någorlunda iallafall. Och så den rätt skojiga "Las Ketchup"-dansen som ungefär alla kunde under en period där för ett tag sedan. Man viftar lite med händer och ben så blir det bra.

Och Jay vann "Idol" vilket ingen tycktes bry sig om, inte jag heller. Har sett två avsnitt och om jag behövde heja på någon så hoppades jag på Andreas Weise och Miss Li-lika Linnea skulle gå till final, men icke. Jag ska inte vara elak, men jag gillade ingen av finalisterna så du kan nog lista ut mig entusiasm där...

Det var en kul kväll och jag somnade med bums när jag kom hem. Idag ska jag iväg in till Gröna Lund med några andra vänner, det blir nog också riktigt skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar