15 december 2010

Apelsiner och nejlikor

Är sjuk och uttråkad. Sjukt uttråkad alltså. Sitter hemma och kurerar mig med att halvsova och dricka vatten. Vilken dröm. Idag är jag dock nästintill frisk men ska ändå vara hemma för att fixa den där sista tillfriskningen. Fick därför ställa in biskvibak och julshopping, snyft.

Nu ska jag skriva lite om julpyssel istället, för att liva upp stämningen och få lite julkänsla igen.
Genom att trycka i en massa hela nejlikor i apelsiner får man ett klassiskt julpynt.
1. Tryck i nejlikor i apelsinen efter valt mönster.
2. Knyt fint band runt apelsinen.
3. Häng upp eller lägg som pynt.
Så enkelt som det låter. Jag hittade detta fina band när jag var i stan i helgen. Julpyssel för allt och alla.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mys med julpyssel:-)
    Tråkigst att du är sjuk, du måste krya på dig innan freeeedag!!

    SvaraRadera