1 december 2010

Somewhere over the rainbow

Är det bara jag, eller brukar man inte se sådant här när det är -17 grader? Det var faktiskt en hel "snöbåge" men rätt otydlig en bit upp så det blev bara kort på de lägre delarna.
Kan detta ha berott på att det var som små miniflingor av snö som flöt runt i luften som dimma? Jag är ingen metereolog..

Annat som inträffat är att jag totalt förbrukar hur många näsdukar som helst; lovar att det är Anna som kastat baciller på mig för flera veckor sedan och nu hotar de att döda min näsa. Typiskt.
Min lilla förkylning blir inte bättre av att termometern visade -17,8 grader imorse när jag skulle pallra mig iväg. Första andetaget ute gav mig en rejäl hostattack, men man klagar inte för mycket. När man andats ett litet tag är det faktiskt okej att vara ute, rätt härligt så länge man har kläder och inte står still.
Nu ska jag vila och värma mig. Frukt, yes. I sådana här mörka tider får man äta mycket C-vitamin och annat bra. Jag klagar inte för mycket, jag gillar frukt och bär. Suveräna grejer.

2 kommentarer:

  1. Det är jättevackert! Men jag har aldrig sett något liknande tidigare heller xP Men regnbågen ser väl lite annorlunda ut än vad den brukar göra? Den här är ju lite mer tjock i mitten xP
    Va taskigt att skylla på mig!! Jag var faktiskt inte förskyld, utan hade halsfluss! Hade varken snuva eller hosta xP Så om det hade varit jag så hade du haft så ont i halsen nu att du knappt kunnat svälja! hmm...

    SvaraRadera
  2. Haha, näh, du har nog inte smittat mig egentligen. Man vill ju ha en syndabock, som gamla goda tider, höh.
    Och ja regnbågen är finemangt fin.

    SvaraRadera