28 december 2010

Flitig med pennan

Efter att ha sett "Skönheten och Odjuret" som jag köpt nu på rean fick jag sådan extrem teckar-lust att jag spenderat de senaste två dagarna med att till 99% av tiden sitta vid ett vitt ritblock och se min hand flyga över papprena och bilda figurer i grå blyerts. Ovan ser du vad jag knåpat ihop senaste halvtimmen.

Håller på med ett litet tecknarprojekt och behövde rita en häst, vilket jag inte kan särskilt bra om jag improviserar. Nu efter att ha kollat på några mallar går det dock nästan som en dans.
Igår krampade min hand lite jobbigt när jag skulle sova, efter att ha suttit uppe till halv två och tecknat. Icke bra.
Men det är något alldeles fantastiskt med att kunna dra en penna och skapa en egen värld efter eget smak och tycke. Nu är det inte de bästa exemplen i dessa bilder, de har inga skuggor. Men jag kände inte för att visa teckningarna, så jag säger inte B för att jag säger A...

3 kommentarer:

  1. Hästen är fantasitsik!
    Till halv två? Enda gången jag kan sitta uppe så länge alldeles själv är när jag ser TV eller film.
    Vi ses idag:-)

    SvaraRadera