25 december 2010

Julafton 2010

Jahapp... Huxflux har 2010 års julafton flugit förbi. Det var en trevlig, om än dåsig, dag med mat, godis, mat, klappar, Kalle Anka, snö i massor, kalla vindar, spel, hembakt, gran och familjetid.
Min syster fixar laxen och lägger upp på fat.
På tal om julbord, har jag aldrig riktigt funnit charmen med rätterna. Det är tradition, m.m., men egentligen är det köttbullar, potatis, kavring, ibland ägghalvor, must, skinka och lite prinskorv som man vill ha. Sill? Nej tack. Gravad lax? Nej tack. Janssons? Nej tack...
Kinklisan Hanna.
Efter julbord blev det Kalle Anka. Jag måste säga att mina favoritklipp är Tomtens Verkstad, scen ur Askungen (vem sjunger åt mössen egentligen?!), Snövit och Robin Hood. Sir Väs, hehe...
Sedan blev det julklappsutdelning.
Jag och systern min var ute och fotade lite innan julbordet. Så här såg jag ut; har fått väldans mycket användning för den gröna Vero Moda-klänningen som jag köpte på rea måste jag säga. Vilket kap! Lägg till ett rött band och så ser man hips vips lite juligare ut.
Kvällen avslutades med att vi spelade ett nyinköpt spel; Sverige Chansen. Rätt kul med frågesport om Sverige, men jag gillar fortfarande Monopol och Cluedo bättre.

God Jul och Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar