22 december 2010

Lite mer julshopping

Idag var det julavslutning i skolan. Pepparkakor, julshow och -20 grader kan man sammanfatta det som.
Sedan fotade jag lite utomhus och frös nästintill sönder mina fingrar, för att efter ett tag sticka tillbaka och träffa en bunt skolnissar. Vi skulle och julshoppa lite inne i hufvudstaden.
Efter att ha missat två bussar (eller typ tre egentligen..) kom vi till sist iväg. Vi åkte in till stan och på en gång delade vi på oss i två små grupper; fika-ätarna och lunch-ätarna. Lite trisst, men man var ju lunchsugen, heh. Jag, Emma, Sara och Sophie for iväg för att äta lite redig mat och lämnade Johanna, Clara, Anna och Rudy åt ödet...
Emma hade kul i spegelrum på Monki.
Incident på PUB var att jag stod och kollade in en rätt ful klänning (okej) på en skyltdocka, och så flyger handen av på dockan. Sara garvade loss och jag fick lämna in handen till personalen. Kanske inte den mest smidiga händelsen i mitt liv, haha.
Emma provade en fin klänning, och köpte den!
Sophies utstyrsel.
Efter ett tag traskade vi till Åhléns där vi mötte Clara och Anna, och även allas vår lill-prins Carl Philip som rekade filmer med sina vakter. Emma blev lite till sig om vi säger så, hah.
Sen stack en efter en så det var bara jag och Emma kvar. The Last Shoppers.

Hittade två fina klappar åt mormor och fadern min. Efter lite kollande här och där skiljdes även vi åt och jag hann med SLs evigt försenade trafik och kom hem relativt fort. En trevligt eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar