22 december 2010

Frusna Fingrar och Fina Foton

Isande kallt ute men ack så vackert. Solen kom fram och sken så fint så jag tog mitt pick och pack (kameran) och gav mig ut i snön...
Det var riktigt vackert men självklart är det svårt att få till den där exakt rätta ljusstyrkan, m.m., som man behöver för att få en bra bild. Jag använde mig dock av en icke komplex grej som kallas att man ställer in exponeringen själv (eller något sådant).
Därför är alla bilderna antingen lite ljusare eller lite mörkare än naturligt. Kör man på auto blir så hiskeligt trissta bilder. Jag gillar dem lite ljusare.
Jag. Nedkyld och glad. Eftersom att jag inte kunde fota med tumvantarna på fick det bli bara händer, vilket inte var en sådan hit i ca -20 och en halvtimmes utomhusfotograferande. Men det var kul, klagar inte.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt vackert:-)
    Att du klarade att vara ute i kylan? Gick till bilen bara och höll på att frysa ihjäl!! Ah, heter HON Rudy? Eller är det en kille? För det är ju ett killnamn:-P

    Och ja, plastkulor klarar nog en orkan!

    SvaraRadera
  2. Det är en kille i min parallellklass :P

    Vi borde prova julkulsteorin! Har du en orkan i bakfickan?
    Egentligen, lite kul och testa hur mycket en plastkula pallar. Falla från olika höjder, på olika ytor. m.m. Vi borde testa!

    SvaraRadera