19 december 2010

Frivillig Biskvi-Bakare och Tankar om Smör

 
Anna och jag började dagen med "Sagan om Ringen" och blåbärssoppa (mmm) och sedan åkte vi till henne och bakade; inget mindre än chokladbiskvier. 
Det är Ett-Års-Jubileum sedan jag gjorde biskvier första gången. Blev alldeles kär i dem på en gång. Krispigt seg botten, smarrig och god fyllning och tunnt knakig chokladyta. Det går inte att motstå sådana bakverk.
Vattenbad.
Jag brukar aldrig använda mig av smör. Det är naturligare och i allmänhet bättre, men jag hatar hur det stjäl smaken från allt annat. Bakar man med smör smakar det bara... smör. Anna visste dock inte ens vad margarin var så vi använde smör, vilket ingen annan än jag var lite kritisk till kan jag tro.
Lite pinsamt egentligen; jag ska föreställa en okej bagartös, men använder inte smör. OMG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar