12 december 2010

Slaskig julshopping

Medan jag och Anna väntade på Dessi som fastnat med försenad trafik kollade vi Åhléns julavdelning där jag var nära att köpa fina mini-julkulor till mitt fönster.
Såg en hel drös söta snökulor, men de flesta hade alldeles för lite flingor så det snöade i en hundradels sekund, sedan fick man skaka igen och igen och igen...
Till slut kom en skavsårsskadad Dessi fram och visade upp sina nya fina kängor. Vi gick in på Åhléns för att låna en sax så att hon kunde klippa sina plåster och sminkdamerna bakom en disk såg lite snett på vår vän, fnys..
Efter lite shopping till en viss släkting och lite annat kollande så halkade vi vidare via ett överslaskigt Hötorg till Kungshallen där jag och Anna (som åt kakor till frukost!?) delade på en pasta.
Förresten, när jag fick höra en galningen som sprängt bilar just där i närheten ett tag senare blev man chockad. Inte för att jag var rädd att jag kunde ha råkat fara in i explosionen, men att något sådant händer här. Arg, irriterad... Varför saknar en del respektlösa människor förnuft? Man gör bara inte så, vad man råkar ha för idéer i huvudet.
Desto roligare var att vi sedan for förbi Medborgarplatsen efter sitt-strejkande Anna. Vi hamnade vid Skanstull och gick sedan förbi Medborgarplatsen. Dessi provade en klänning som hon var riktigt fin i, även om jag skulle vilja få på henne en röd klänning istället. Hon skulle passa i rött.
Såg en demonstration mot nazister/rasister, gick in på trevliga butiken Fröken Söt och så for vi till en bokhandel. Akademihandeln har nästintill monopol, snyft.
En trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar