11 november 2010

Bra dagar och dåliga dagar

Ibland känns vissa dagar bara meningslösa. Ibland känns de underbara. Det är verkligen intressant att se hur man växlar känslomässigt från dag till dag. Jag har som strikt regel för mig själv att alltid försöka att vara optimistisk till mitt liv, för annars blir det ju himla tråkigt. Men det funkar ju inte alltid helt och fullt.

Som igår, då var det inte en särskilt bra dag. Allt var så grått och kallt, snö och is överallt som bara var där för att ogilla mig, det mesta jag gjorde kändes mest som tidsfördriv i väntan på att sitta hemma och vara lite kreativ. Dock kunde jag väl ibland inse att det inte bra för mig själv att vara så, så jag försökte att se det ljusa i det hela och det funkade väl rätt bra i vissa tillfällen.
Men så traskade jag hem och det var slask överallt, bilarna for förbi och stänkte så man fick akta sig. Jag kom hem och såg en dålig romcom med Ginger Rogers, som vanligtvis brukar göra bra filmer. Att jag inte gillade filmen, "Having a wonderful time" (Betyg 1/5), var inte p.g.a. mitt humör, utan för att det helt enkelt var en dålig film. Kass handling, uppbyggnad, stil osv.

Idag var till skillnad från igår en bra dag. Jag vaknade och var lite sur för att det var så mörkt ute, men det får man ta så här års. Ute var det molnigt och inbjudande med snö och is. Jag kände för att springa ut och bygga en snögubbe eller något. Jag stack till skolan och startade dagen med att göra något intressant på svenskan för att sedan forsätta med lättsamma lektioner där jag kunde klottra på med bra anteckningar och att rita skuggade bilder.
När jag sedan åkte hem kände jag mig bra, de började mörkna men hemma väntade inga läxor utan bara musik, film och datorn, haha.

För den som märkte det var jag mycket mer icke-illasinnad idag än igår. Se så lustigt livet är. Allways look on the bright side of life... (forts, men jag kan ju inte vissla så särskilt bra. Om du känner till låten)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar