14 november 2010

En magisk kväll

Sju timmar av magi. Det blev "De vises sten", "Den flammande bägaren" och "Halvblodsprinsen" igår när jag och nio vänner (+ en hund) hade maraton inför nya filmen.

"De vises sten" och "Halvblodsprinsen" kändes obligatoriska. Den första för att det är den första filmen helt enkelt. De var så mycket mindre då, jisses. Sedan var ju den sista också lite obligatorisk eftersom att det är den sista före nya filmen. Man måste ju komma in i handlingen igen; inte för att jag inte var det; men ändå, heh.

Det blev snack om hur frillorna var finare i "Flammande bägaren" än i "Halvblodsprinsen", att det vore lättare att döda Fluffy (trehövdade hunden) än att söva den med musik och hur Hagrid tycks krympa lite med filmernas gång.

Det var riktigt mysigt och trevligt att träffa alla vännerna. Vi ses ju inte lika ofta längre, så det blir extra kul att ses när man väl gör det "på riktigt".

3 kommentarer:

  1. Hihi, det var kul... även fast jag inte fatta något av sista filmen hihi:-P
    Och en sak till, varför heter den ena filmen "flammande vägaren", var det en flammande vägare med eller?? Jag är förvirrad.Sedan fatta jag inte vad en halvblodsprins var... aja, vi hade det kul iaf.

    SvaraRadera
  2. bägaren... inte vägaren, det blev lite fel
    FLAMMANDE BÄGAREN

    SvaraRadera
  3. Jisses! Du vet att dem kastade lapparna i en stor grej med blå eld? Det var Den flammande bägaren. :)

    SvaraRadera