26 november 2010

Snurrigt värre

Japp. Min frisyr idag. Lite lagom egotrippat att hålla på och ta kort så där, nästan så att man skäms. Men jag fick fina kommentarer idag så det får gå. Man blir så där lite glad när någon säger att man har gjort håret fint. Trevligt.
Jag har haft olika perioder av pyssel. Stentroll, scrapbook, glasfärg, smycken, mössor... Nu är min egen fastväxta huvudbonad senast att bli pysselobjekt. Stackars strån.
Det är väldigt roligt att stå och sätta upp lockarna i olika former och höjder. Så kan man pynta med band och finare klämmor. Rekommenderas. Man kan om möjligt bli stel i armarna av att stå och hålla på för länge. Men äsch...

Inspirationen kom farande från bloggar med stil av vintage och liknande. Jag har inte gått så långt som att kleta in mousse, hårspray eller läggningsvätska ännu, men det känns inte så lockande för håret blir så äckligt. Jag är fortfarande glad i att vara relativt naturlig.
Vem vet, kanske denna lilla trend hos mig lägger av om ett tag. Man får ta vara på det medan det är kul.

4 kommentarer:

  1. Du har så fint hår!! Men vart försvann din vecko-fråga? Saaaknar dom!! :) <3

    SvaraRadera
  2. Nämen nu blev jag glad. Så snälla ord :)
    Tilda, visste du inte att jag kan resa i tiden?

    SvaraRadera