1 november 2010

Halloween hos Elin


I lördags var det inte bara småprat och runt-traskande med Dessi. När vi skildes åt efter några timmar så skyndade jag mig hem för att försöka få ihop en utstyrsel för Elins halloweenfest samma kväll. Efter lite pastaätande och febrilt letande efter mig systers gamla häxperuk stressade jag ihop en häx-outfit på typ en kvart eller så.
I brist på bra smink så tog jag akvarellfärg och smetade på lite här och där. Svarta ögon, lite blod här och där. Allt med en svart långklänning som färgade av sig på mig (vilket jag märkte när jag kom hem) blev en rätt okej utklädnad.

I sällskap av Pernilla, Linda och Jojjo stack jag till bussen som vi missade. Det blev till att åka pendeln en bit. Folk såg lite skumt på en, men det var förståeligt...

Vi kom till Elin som med några till hade fixat ihop en liten fest. Trevligt värre! Vi fick middag och efterrätt, pratade om olika saker, poserade för foton och såg en skum film. "The Countess" som var en av de sämre filmerna jag sett i mina dagar. "Äckelpäckel" med blod i vissa scener och "shit vad segt" i andra... Den var dock inte läskig som tur var, för jag klarar helt enkelt inte av skräckfilm. Detta var väl det jag max tål, ungefär.

Senare for jag hem efter trängsel i soffan. Det var en kul kväll med kul människor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar