22 november 2010

Skyltfönstersgloende på NK

Med siktet inne på att kolla in de nya julskyltfönstrena som NK öppnade igår for jag in till vår hufvudstad. Träffade Dessi efter lite missuppfattning om tid och plats, hehe.
Vi stack upp till det stora och drömlikt tjusiga varuhuset (om min plånbok var annorlunda...) där barnfamiljer flockades kring fönster 1 och.. sista. Hur många är det? Fem, sex? 

Ska inte avslöja en massa, men de var väl inte de finaste precis. Tema: Asien (+Egypten). Första och sista fönstret är finast, för de är de som har julkänsla. Sorry, NK, men detta var en besvikelse.  
Don't worry, jag står inte mitt framför bilisterna. Icke. En liten julparad kom gående så jag tog tillfället i akt att stampa Hamngatans blöta asfalt.

Nästa vecka väntar skridskoåkning med samma sköna böna, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar