11 november 2010

Lättlagad pasta


Jag kan inte skryta med att vara den bästa kocken på denna jord, även om jag är rätt bra på att baka. Men här är en maträtt som knappt kan gå fel. Fel kan det ju alltid gå, men denna är helt lätt som en plätt så vem som helst som är vid sina sinnens fulla bruk och kan koka pasta klarar nog detta hur lätt som helst!


Det går till så här:
1. Sätt på en kastrull med vatten. Låt koka upp.
2. Häll i pastan och koka den. Sätt även ärtor i vatten på spisen så att de värms upp (om de nu är frysta) och låt de tina upp och bli bra.
3. Medan pastan kokar på skivar du skinka i små bitar.
4. Häll av pastan, blanda med skinkan och ärtorna. Häll på matlagningsgrädde och blanda runt så att allt rörs ihop fint.
5. Servera med lite parmesanost på toppen.
Smarrigt värre, superenkelt och billigt och bra (förutom osten då).


Ärtor är gott och nyttigt. Så kan man leka lekar med dem. Häll upp en massa på en tallrik, ta fram en gaffel och några vänner. Alla får välja en ärta och den som har sin ärta kvar längst, medan gaffeln hugger in på ärta efter ärta, den vinner! Har spenderat ett flertal luncher i nian med att göra detta. Lite småkul.

2 kommentarer:

  1. det där får man prova, det ser skitgott ut! :D jag undrar en sak, har du en systemkamera som du tar dina bilder med? de blir så fina med bra kvalitet tycker jag! :D kram på dej / Johanna

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja det har jag. Tack för komplimangerna :)

    SvaraRadera