30 november 2010

De allra bästa jullåtarna

Nu när julen nalkas är det dags att få fram pyntet, belysningen, önskelistorna... och listorna. Nu ska jag slänga ur mig nårga fina listor som ska hjälpa mina medmänniskor att öka julstämningen där hemma. Först ut är:

DE ALLRA BÄSTA JULLÅTARNA:
(I ordning efter hur bra de är.)

1. All alone on Christmas
med Darlene Love och The E Street Band.
2. Christmas (Baby please come home)
med Darlene Love

3. Santa bring my baby back home
med Elvis Presley

4. I saw mommy kissing Santa Claus
med John Mellencamp

5. Santa Claus is coming to town
med Bruce Springsteen and the E Street Band

6. Washington Square
med Chris Isaak

En till liten glädjeskvätt kommer från detta (klicka) supersöta klipp jag snubblade över. Man ska ju inte kolla en massa på youtube, men ibland blir det undantag. Här sjunger min idol Fred Astaire i gullig dockform en klassisk julsång medan han driver runt med sin postsnöbil. Underbart.

Merry Christmas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar